Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
master666
Moderator
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:50, 07 Kwi 2008 Temat postu: Cykl podstaw gitarzysty |
|
|
. Umieszczę tu kilka rad dla początkujących, którę dla niektórych mogą wydawać się śmieszne a dla kogoś mogą być bardzo pomocne Tak więc proszę o unikanie zbędnych komentarzy.
1.PODSTAWY
Prawidłowe ułożenie lewej ręki:
1. Palce należy zgiąć w stawach pod takim kątem, żeby opuszki dociskały struny prostopadle
2. Palce powinny dociskać struny tuż za progiem
3. Kciuk powinien spoczywać pośrodku spodniej strony szyjki, mniej więcej na wprost pierwszego i drugiego palca.
4. Palce które nie dociskają strun, powinny wisieć tuż nad nimi. Odchylenie palców od gryfu jest znacznie bardziej męczące niż trzymanie ich nad strunami.
5. Lewą rękę należy trzymać w naturalnej, rozluźnionej pozycji. Nie przyciskaj łokcia do tułowia - ustaw przedramię pod kątem prostym do gryfu.
6.Chwytając akordy, musisz dociskać wszystkie struny naraz (poza pewnymi wyjątkami)
2.STROJENIE
Najlepszym i najbardziej popularnym sposobem strojenia jest dostrojenie dźwięku E na piątym progu struny B z dźwiękiem wydobytym na pustej strunie E. Inaczej mówiąc jeśli przyciśniesz strunę B na V progu i uderzysz jednocześnie w strunę B i E powinny brzmieć identycznie. Warunkiem tej metody strojenia jest oczywiście wcześniejsze nastrojenie pierwszej struny E (np. ze słuchu).
Następnie dostrajamy dźwięk B na IV progu struny G (trzeciej) z dźwiękiem wydobytym na pustej strunie B
Następnie dostrajamy dźwięk G na V progu struny D (czwartej) z dźwiękiem wydobytym na pustej strunie G
Następnie dostrajamy dźwięk D na V progu struny A (piątej) z dźwiękiem wydobytym na pustej strunie D
Następnie dostrajamy dźwięk A na V progu struny E (szóstej) z dźwiękiem wydobytym na pustej strunie A
3.Jak czytać tabulaturę
Linie poziome odpowiadają poszczególnym strunom gitary: górna oznacza strunę e.
Liczby oznaczają progi, na których należy wydobyć dźwięk. Na przykład: liczba 2 na pierwszej lini oznacza, że dźwięk należy wydobyć na drugim progu pierwszej struny (cyfra 0 oznacza strunę pustą).
Techniki:
Hammer-on (legato wstępująca). jest to technika polegająca na tym że po wykonaniu dźwieku na jednym progu wykonuje się dźwięk palcem tej samej ręki na progu o wyższym numerze - z tym, że przy wykonaniu drugiego dźwięku nie piórkuje się go. Dźwięk ma być wykonany przez uderzenie palca lewej ręki.
Pull-off (legato zstępujące) - Szybkie opuszczenie palca z progu wyższego i wykonanie dźwięku powstałego przez ucisk palca na niższym progu lub pustej struny
Bend jest techniką polegającą na "podciągięciu" struny o półton lub ton wyżej. Bendujemy zawsze przynajmniej dwoma palcami
Revers bend - podciągniecie i opuszczenie danej nuty
4.Skale sorki że tak nierówno.
Skala majorowa C
E||--------------------------|--------------------1--3--|
B||--------------------------|--------------3--5--------|
G||--------------------------|-----2--4--5--------------|
D||--------------------2--3--|--5-----------------------|
A||-----------2--3--5--------|--------------------------|
E||--1--3--5-----------------|--------------------------|
--5--5--3--1--------------|--------------------------|--------||
--------------5--3--------|--------------------------|--------||
--------------------5--4--|--2-----------------------|--------||
--------------------------|-----5--3--2--------------|--------||
--------------------------|--------------5--3--2-----|--------||
--------------------------|-----------------------5--|--3--1--||
skala majorowa G
E||--------------------------|--------------------2--3--|
B||--------------------------|--------------3--5--------|
G||--------------------------|-----2--4--5--------------|
D||--------------------2--4--|--5-----------------------|
A||-----------2--4--5--------|--------------------------|
E||--2--3--5-----------------|--------------------------|
--5--5--3--2--------------|--------------------------|--------||
--------------5--3--------|--------------------------|--------||
--------------------5--4--|--2-----------------------|--------||
--------------------------|-----5--4--2--------------|--------||
--------------------------|--------------5--4--2-----|--------||
--------------------------|-----------------------5--|--3--2--||
skala majorowa D
E||--------------------------|--------------------2--3--|
B||--------------------------|-----------2--3--5--------|
G||--------------------------|-----2--4-----------------|
D||--------------------2--4--|--5-----------------------|
A||-----------2--4--5--------|--------------------------|
E||--2--3--5-----------------|--------------------------|
--5--5--3--2--------------|--------------------------|--------||
--------------5--3--2-----|--------------------------|--------||
-----------------------4--|--2-----------------------|--------||
--------------------------|-----5--4--2--------------|--------||
--------------------------|--------------5--4--2-----|--------||
--------------------------|-----------------------5--|--3--2--||
skala majorowa A
E||--------------------------|--------------------2--4--|
B||--------------------------|-----------2--3--5--------|
G||--------------------------|-----2--4-----------------|
D||--------------------2--4--|--6-----------------------|
A||-----------2--4--5--------|--------------------------|
E||--2--4--5-----------------|--------------------------|
--5--5--4--2--------------|--------------------------|--------||
--------------5--3--2-----|--------------------------|--------||
-----------------------4--|--2-----------------------|--------||
--------------------------|-----6--4--2--------------|--------||
--------------------------|--------------5--4--2-----|--------||
--------------------------|-----------------------5--|--4--2--||
skala majorowa E
E||--------------------------|--------------------2--4--|
B||--------------------------|-----------2--4--5--------|
G||--------------------------|-----2--4-----------------|
D||--------------------2--4--|--6-----------------------|
A||-----------2--4--6--------|--------------------------|
E||--2--4--5-----------------|--------------------------|
--5--5--4--2--------------|--------------------------|--------||
--------------5--4--2-----|--------------------------|--------||
-----------------------4--|--2-----------------------|--------||
--------------------------|-----6--4--2--------------|--------||
--------------------------|--------------6--4--2-----|--------||
--------------------------|-----------------------5--|--4--2--||
skala majorowa B
E||--------------------------|-----------------2--3--6--|
B||--------------------------|--------2--4--5-----------|
G||-----------------------1--|--3--4--------------------|
D||-----------------2--4-----|--------------------------|
A||-----------2--4-----------|--------------------------|
E||--2--4--6-----------------|--------------------------|
--6--3--2-----------------|--------------------------||
-----------5--4--2--------|--------------------------||
--------------------4--3--|--1-----------------------||
--------------------------|-----4--2-----------------||
--------------------------|-----------4--2-----------||
--------------------------|-----------------6--4--2--||
skala majorowa F
E||--------------------------|--------------------1--3--|
B||--------------------------|--------------3--5--------|
G||--------------------------|-----2--3--5--------------|
D||--------------------2--3--|--5-----------------------|
A||-----------1--3--5--------|--------------------------|
E||--1--3--5-----------------|--------------------------|
--5--5--3--1--------------|--------------------------|--------||
--------------5--3--------|--------------------------|--------||
--------------------5--3--|--2-----------------------|--------||
--------------------------|-----5--3--2--------------|--------||
--------------------------|--------------5--3--1-----|--------||
--------------------------|-----------------------5--|--3--1--||
5.Jak czytać nuty
Niestety z powodu konieczności pokazania obrazkowego wysyłam linka do tej "lekcji"
Kod: | http://rapidshare.com/files/105666276/5.Jak_czyta__nuty.doc.html |
6.Ćwiczenia
Dobry sposób na rozgrzanie się
ćwiczenie 1 - lewa ręka
Skala majorowa C
E||--------------------------|--------------------1—3--|
B||--------------------------|--------------3--5---------|
G||--------------------------|-----2--4--5--------------|
D||--------------------2--3--|--5-----------------------|
A||-----------2--3--5--------|--------------------------|
E||--1--3--5-----------------|--------------------------|
--5--5--3--1--------------|--------------------------|--------||
--------------5--3--------|--------------------------|---------||
--------------------5--4--|--2-----------------------|--------||
--------------------------|-----5--3--2--------------|--------||
--------------------------|--------------5--3--2-----|--------||
--------------------------|-----------------------5--|--3--1--||
ćwiczenie 2 - lewa ręka
Skala majorowa D
E||--------------------------|--------------------2—3--|
B||--------------------------|-----------2--3--5--------|
G||--------------------------|-----2--4-----------------|
D||--------------------2--4--|--5-----------------------|
A||-----------2--4--5--------|--------------------------|
E||--2--3--5-----------------|--------------------------|
--5--5--3--2--------------|--------------------------|--------||
--------------5--3--2-----|--------------------------|--------||
-----------------------4--|--2-----------------------|--------||
--------------------------|-----5--4--2--------------|--------||
--------------------------|--------------5--4--2-----|--------||
--------------------------|-----------------------5--|--3--2--||
ćwiczenie 3 - lewa ręka
"Jump In The Fire" - Metallica
E||---------------------------|---------------------------|------------------------|
B||---------------------------|---------------------------|------------------------|
G||---------------------------|---------------------------|----5--------3---------|
D||--------------3------------|--------------3------------|----5--------3--------|
A||--------3--4-----5--4--3---|--------3--4-----5--4--3---|----3--------1----|
E||--3--6---------------------|--3--6---------------------|----------------------|
E||---------------------------|---------------------------|-----------------------|
B||---------------------------|---------------------------|-----------------------|
G||---------------------------|---------------------------|----5--------3--------|
D||--------------3------------|--3-----------3------------|----5--------3------|
A||--------3--4-----5--4--3---|-----5--4--3-----5--4--3---|----3--------1--|
E||--3--6---------------------|---------------------------|----------------------|
ćwiczenie 4 - prawa ręka
"The Call of Ktulu" - Metallica
Dm
E||-----5--------------5-----|-----5--------------5-----|
B||-----------6-----5-----6--|-----------6-----5-----6-|
G||--------7-----------------|--------7------------------|
D||--0-----------7-----------|--0-----------7-----------|
A||--------------------------|----------------------------|
E||--------------------------|----------------------------|
Bb/D
-----6--------------6-----|-----6--------------6-----|
-----------6-----------6--|-----------6-----------6--|
--------7--------9--------|--------7--------9--------|
--0-----------8-----------|--0-----------8-----------|
--------------------------|----------------------------|
--------------------------|----------------------------|
C/D
-----8---------------8-----|-----8---------------8-----|
-----------8------------8--|-----------8------------8--|
--------9---------9--------|--------9---------9--------|
--0-----------10-----------|--0-----------10----------|
---------------------------|-----------------------------|
---------------------------|-----------------------------|
Dm
-----5--------------5-----|--------------------|
-----------6-----5-----6--|--6----------------|
--------7-----------------|---------------------|
--0-----------7-----------|--0----------------|
--------------------------|---------------------|
--------------------------|---------------------|
Am Am/D# 3x
|---------------0-----------|--------------0-----------|
|------------0-----0--------|-----------0-----0-------|
|*--------5-----------5-----|--------5-----------5--*|
|*-----7--------------------|-----7-----------------7*|
|---0--------------------7--|--6-----------------------|
|---------------------------|---------------------------|
7.Proste Tabulatury
Różowa Pantera
|-------------------|------------------------|--------------------------------|
|-------------------|------------------------|--------------13-12-------12-|
|-----------------8-|--9-------11-12----8-|--9---11-12-------9-12------|
|-------------------|------------------------|--------------------------------|
|-------------------|------------------------|--------------------------------|
|-------------------|------------------------|--------------------------------|
------------------------------|-------------------|------------------------|
--11----------10--8-----------|-------------------|----------------------|
---------------------9--7--9--|-----------------8-|--9-------11-12---8-|
------------------------------|-------------------|------------------------|
------------------------------|-------------------|------------------------|
------------------------------|-------------------|------------------------|
---------------------------------|--------------------|-------------------|
--------------13-12-----12---17-|--16------------|-------------------|
--9---11-12---------12---------|-------------------|----------------8-|
---------------------------------|--------------------|-------------------|
---------------------------------|--------------------|-------------------|
---------------------------------|--------------------|-------------------|
------------------------|--------------------------------|
------------------------|--------------13-12----------12-|
--9-------11-12----8-|--9---11-12-----------9-12------|
------------------------|--------------------------------|
------------------------|--------------------------------|
------------------------|--------------------------------|
------------------------------|------------------|------12---10----------------|
--11----------10--8-----------|------------------|--------------12---10--------|
---------------------9--7--9--|------------------|----------------------12---9-|
------------------------------|------------------|-----------------------------|
------------------------------|------------------|-----------------------------|
------------------------------|------------------|-----------------------------|
----------------------------------|---------------------------|
--11-10---11-10---11-10---11-10---|---------------------------|
----------------------------------|--12--9------9--9----------|
----------------------------------|---------12----------------|
----------------------------------|---------------------------|
----------------------------------|---------------------------|
Mision Imposible
E1|-------------------------------------------------------------||
H2|-------------------------------------------------------------||
G3|-------------------------------------------------------------||
D4|-------------------------------------------------------------||
A5|--------------1---3------------------------------------------||
E6|--3---3---3--------------3---3---3---1---2-------------------||
E1|-------------------------------------------------------------||
H2|-------------------------------------------------------------||
G3|-------------------------------------------------------------||
D4|-------------------------------------------------------------||
A5|--------------1---3------------------------------------------||
E6|--3---3---3--------------3---3---3---1---2-------------------||
E1|-------------------------------------------------------------||
H2|-------------------------------------------------------------||
G3|--------------1---3------------------------------------------||
D4|--3---3---3---1---3------3---3---3---1---2-------------------||
A5|--3---3---3---3---5------3---3---3---1---2-------------------||
E6|--5---5---5--------------5---5---5---3---4-------------------||
I póki co ostania lekcja a raczej pomoc naukowa:D A mianowicie zbiór akordów.
Kod: | http://rapidshare.com/files/105667294/8.chwyty__otwiera__w_przegl_darce_internetowej_.htm.html |
Mam nadzieję że znajdą się tacy którym te informacje coś pomogą Miłej zabawy.
Post został pochwalony 4 razy
Ostatnio zmieniony przez master666 dnia Pon 22:01, 07 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mimrod
-------
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:50, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Mission imposible jest na pewno dobre? Bo za cholerę nie brzmi, jak powinno ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yonash91
***----
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: koło Gniezna Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:42, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
wlasnie, ze brzmi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Diablosso
******-
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:55, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
strasznie podręcznikowe to : P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spectra
**-----
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:20, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
ile to pisałeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
******-
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Osjaków Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:19, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Przyznaj się, że kopiujesz xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
master666
Moderator
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:28, 25 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
co do mission impossible to można to grac na miliardy sposobów w różnych tonacjach itp.
Oryginał leci oczywiście inaczej. To są porady dla bardzo początkujących
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MasterJackson
Zbanowany
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 5/5
Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:46, 27 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Już tą lekcję widziałem, ale pomogłeś i tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
muniek
-------
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:12, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
strasznie podręcznikowe to nie da się tego prościej napisać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|